YKS Ek Yerleştirme Sonuçlarına Göre Üniversitemize Yerleşen Yeni Öğrenci Kayıtları

2024 YKS EK YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE

ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİMİZİN KAYIT İŞLEMLERİ

2024 YKS Ek Yerleştirme sonuçlarına göre Üniversitemize yeni yerleşen adaylar, kayıtlarını 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında E-devlet üzerinden yapabilecektir. E-devlet üzerinden elektronik kayıt zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Ancak belge zorunluluğu bulunmayan bölümler için elektronik kayıt yapılması önerilir.

E-devlet üzerinden elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kayıt yapamayan adaylar, 25-30 Eylül 2024 tarihlerinde mesai saatleri içerisinde (08.30-12.30 ve 13.30-17.30) kayıt işlemlerini yerleştikleri fakülte ve meslek yüksekokullarına şahsen gelerek yaptırabileceklerdir.

YKS Ek Yerleştirme sonuçlarına göre Üniversitemize yeni yerleşen adaylar, kayıtlarını ÖSYM tarafından açıklanan tarihlerde E-devlet üzerinden yapabilecektir. E-devlet üzerinden elektronik kayıt zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır, E-devlet üzerinden elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kayıt yapamayan adaylar, kayıt işlemlerini yerleştikleri fakülte ve meslek yüksekokullarına şahsen başvurarak ÖSYM tarafından açıklanan tarihlerde yaptırabileceklerdir.

ÖĞRENİM ÜCRETİ (HARÇ) ÖDEME VE DERS KAYIT İŞLEMLERİ

Yerleştiği fakülte / meslek yüksekokuluna şahsen başvurarak kaydını yaptıran öğrenciler, Genel Akademik Takvimde belirtilen mazeretli ders kayıt tarihlerinde (01-02-03 Ekim 2024) güz yarıyılı ders kayıtlarını da yaptırmak zorundadırlar. Ders kaydını yapmayan öğrenci güz yarıyılı derslerine devam edemeyecektir.

Öğrencinin kayıtlı olduğu sadece bir programın öğrenci katkı payı, Devletçe karşılanır. Devlet yükseköğretim kurumlarında bir yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir yükseköğretim programına (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde, ikinci yükseköğretim programına ait öğrenci katkı payları, öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır.

ÖĞRENCİ KİMLİK KARTI İŞLEMLERİ

Kayıtları tamamlanan öğrencilerimizin öğrenci kimlik kartlarının düzenlenebilmesi için Öğrenci Bilgi Sistemine “obs.dpu.edu.tr” adresinden “Öğrenci Girişi → E-Devlet İle Giriş” seçeneği ile giriş yaparak aşağıdaki işlemleri tamamlamaları gerekmektedir.

a) Öğrenci Bilgi Sistemine ilk girişte yer alan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında düzenlenmiş olan açık rıza beyan onayının verilmesi,

b) Öğrenci Bilgi Sisteminde yer alan iletişim bilgilerinin (GSM numarası, e-posta adresi vb.) güncellenmesi,

c) Öğrenci kimlik kartlarının düzenlenmesinde, Öğrenci Bilgi Sisteminde yer alan fotoğraf esas alınacağından, yüzünüzün net görüneceği fotoğrafınızın yüklü olması veya yüklenmesi/güncellenmesi,

d) Öğrenci bilgi sistemine, e-devlet ile giriş seçeneğini kullanmadan kendi belirleyecekleri bir kişisel parola ile giriş yapmak isteyen öğrenciler, e-devlet ile giriş yaptıktan sonra kullanıcı işlemleri/şifre değiştir seçeneği ile parola oluşturarak öğrenci bilgi sistemine sonraki girişlerinde öğrenci numarası ve belirledikleri parola ile giriş yapabilirler.

 

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

25 Eylül 2024, Çarşamba / 553 defa okundu.